سفر هیجان انگیز به فرانسه

این سایت جهت معرفی تمامی مکان های فرانسه تهیه دیده شده است

سفر هیجان انگیز به فرانسه

این سایت جهت معرفی تمامی مکان های فرانسه تهیه دیده شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از جاهای دیدنی پاریس در شهر پاریس، بوکوینیست است. قدم زدن در امتداد رودخانه همیشه رمانتیک سن احتمالاً یکی از محبوب ترین کارهایی است که هنگام بازدید از پاریس انجام می شوداگر در طول روز در منطقه پیاده روی کنید، به احتمال زیاد چندین جعبه سبز را خواهید دیدکه همگی گنجینه ای از کتاب های مستعمل و باستانی و همچنین چاپ های هنری و پوستر را در خود جای داده اند. 

آیا می دانستید که 900 جعبه کتاب سبز رنگ که بالای دیوارهای رودخانه سن در پاریس قرار دارند، دارای وضعیت یونسکو هستند؟ معروف به Bouquinistes of Paris (کتاب فروشان پاریس) در کنار رودخانه سن، جایی است که شما انواع کتاب های باستانی دست دوم و تخصصی را کشف خواهید کرد.

بین Quai du Louvre تا Pont Marie در کرانه راست رود سن و بین Quai de la Tournelle و Quai Voltaire در کرانه چپ جایی است که این کتابفروشی‌های منحصربه‌فرد را خواهید دید که در ردیفی از جعبه‌های سبز زندگی می‌کنند.

منظره یکسان جعبه های پر از صدها هزار کتاب، یادگاری و پوستر یکی از جذابیت های پاریس است. ساخت و ساز آنها به شدت کنترل می شود (طول 2 متر، عرض 0.75 متر. در جلو بالاتر برای اینکه مشتریان بتوانند به داخل نگاه کنند، در قسمت پشتی که روی رودخانه سن آویزان می شوند کوتاه تر است.

فروشندگان کتاب دست دوم حدود 500 سال است که تجارت خود را در این قسمت از پاریس انجام داده اند و شناخته شده است که در قرن 16 در آنجا بوده اند. در سال 1859، امتیازاتی توسط شهر پاریس اجرا شد و بوکوینیست‌ها اجازه یافتند که «غرفه‌های» خود را در نقاط ثابت برپا کنند و از طلوع تا غروب خورشید تجارت کنند.

در طول این مسیر، ارنست همینگوی و نویسندگان بی‌شماری دیگر قدم زده‌اند تا کتاب‌ها را مطالعه کنند یا حتی در جعبه‌های سبز تیره‌ای که محکم روی دیوارها بسته شده‌اند، به دنبال آثار خود بگردند. گفته می شود که روزانه حداقل 300000 کتاب در امتداد رودخانه که این کارآفرینان ادبی در آن یافت می شوند برای فروش وجود دارد. در سال 1992 سواحل رودخانه سن با بوکوینیست های پاریس به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد و گفته می شود که رودخانه سن "تنها رودخانه در جهان است که بین دو قفسه کتاب می گذرد".

بوکوینیست های پاریس

بوکوینیست های پاریس سنت طولانی دارند که به قرن شانزدهم باز می گردددر آغاز، بازرگانان کوچک در امتداد رود سن، غرفه‌های کتاب دست دوم داشتندبا این حال، این کار در سال 1649 متوقف شد، زیرا غرفه‌ها در امتداد Pont Neuf طبق قانون از فعالیت منع شدنداین به دلیل فشار کتابفروشی های "مشروع" رخ داد که در حال از دست دادن تجارت خود بودند

کلمه  bouquiniste  

در سال 1762، کلمه  bouquiniste  برای اولین بار در یک نسخه از Dictionnaire de l'Académie française  ظاهر شد ، سپس به معنای "کتاب فروش" بودبعداً برای نشان دادن انحصاری کتابفروشان عتیقه پاریس استفاده شددر طول انقلاب فرانسه، تولید سرمقاله به جز روزنامه ها و بروشورها به شدت کاهش یافتبوکوینیست ها در طول انقلاب به گرمی مورد استقبال اشراف و روحانیون قرار گرفتند که مشتاق خواندن و به دست آوردن کتاب های عتیقه برای مجموعه های خود بودنددر زمان سلطنت ناپلئون اول، اسکله ها آراسته شدند و منطقه عملیاتی بوکوینیست ها از کوای ولتر تا پونت سن میشل در امتداد سواحل سن گسترش یافت.

امروزه جعبه‌های سبز Bouquinistes  را می‌توان در امتداد دو طرف رود سن یافتاین منطقه از آن زمان به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو اعتبار ثبت شده است

مطالب بیشتر

مجسمه آزادی در پاریس

خانه نیکلاس فلامل در پاریس

 

  • ۰۱/۰۶/۰۲
  • یزدان مروج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی