سفر هیجان انگیز به فرانسه

این سایت جهت معرفی تمامی مکان های فرانسه تهیه دیده شده است

سفر هیجان انگیز به فرانسه

این سایت جهت معرفی تمامی مکان های فرانسه تهیه دیده شده است

  • ۰
  • ۰

جاهای دیدنی بایو

بایو، شهر، بخش کالوادوس، منطقه نرماندی، شمال غربی فرانسه. این بر روی رودخانه Aure در شمال غربی کان قرار دارد. بایو یکی از جاهای دیدنی فرانسه  است.

به عنوان باژوکاس، این شهر پایتخت گول‌ها بود، سپس به‌عنوان آگوستودوروم و بعداً Civitas Baiocassium، یک شهر مهم رومی بود که در قرن چهارم به یک اسقف تبدیل شد. در سال 880 توسط رولو وایکینگ تسخیر شد و به دژ نورمان ها تبدیل شد. در حالی که روئن کاملاً گالیزه شده بود، بایو همچنان به زبان نورس صحبت می کرد. در جریان نزاع‌های بین پسران ویلیام اول، هنری اول از انگلستان شهر را در سال 1106 غارت کرد. بایو در چندین نوبت در طول جنگ صد ساله و جنگ‌های مذهبی قرن شانزدهم محاصره و دستگیر شد. این شهر که در ژوئن 1940 توسط آلمان ها اشغال شد، اولین شهری بود که توسط متفقین آزاد شد (7 ژوئن 1944) و اولین شهری بود که ژنرال شارل دوگل (14 ژوئن) را در بازگشت موعود وی به فرانسه پذیرفت.

یک کنارگذر، شهر را در بر می گیرد، که بخشی مدرن و بخشی قرون وسطایی، با خانه های نیمه چوبی و خیابان های سنگفرش شده است . کلیسای جامع گوتیک آن، عمدتاً متعلق به قرن سیزدهم، دارای سردابی متعلق به قرن یازدهم است و یکی از جاهای دیدنی بایو است . کاخ اسقف (قرن 11 تا 14) اکنون به عنوان هتل دو ویل، دادگاه های حقوقی و گالری هنری عمل می کند. ملیله معروف بایو یکی از جاهای دیدنی بایو که داستان فتح نورمن انگلستان را روایت می کند، در کاخ موزه ملیله ملکه ماتیلدا (موزه بایو) به نمایش گذاشته شده است که یکی از جاهای دیدنی بایو است، اتاقی وسیع که مخصوصاً برای آن طراحی شده است.

خانه ملیله معروف یکی از جاهای دیدنی بایو

خاستگاه بایو به دوره گالو رومی برمی گردد. در سال 924، در سرزمین رولو، جنگجوی وایکینگ و اولین دوک نرماندی گنجانده شد. در آن زمان بایو دومین شهر بزرگ نرماندی پس از روئن بود. خانه ملیله یکی از جاهای دیدنی بایو است.

کلیسای جامع رومی در زمان سلطنت ویلیام فاتح تکمیل شد. این بنا در کمتر از پنجاه سال ساخته شد و برای چندین قرن ملیله معروف بایو به سفارش اودون دو کونتویل، اسقف بایو و برادر ناتنی ویلیام در آن قرار داشت. در سال 1204، زمانی که نرماندی بخشی از پادشاهی فرانسه شد، شهری مرفه و تحت سلطه کلیسا بود. در قرن 18 شهر شروع به مدرن شدن کرد و قلعه و دیوارها برچیده شدند. صنعتگران و مغازه داران با اشراف و اعیان که بسیاری از عمارت ها و خانه های شهری زیبا ساختند که هنوز هم در امتداد خیابان های سنگفرش دیده می شوند، دست به دست هم دادند.

کلیسای جامع بایو

کلیسای نوتردام بایو، شاهکاری از معماری رومانسک و گوتیک نورمن، در قلب منطقه حفاظت شده شهر قدیمی قرار دارد. تاریخ آن به بزرگی دو برجی است که در کنار نمای آن قرار دارند. کلیسای نوتردام  یکی از جاهای دیدنی بایو است .کلیسای جامع در 14 ژوئیه 1077 با حضور ویلیام فاتح، دوک نرماندی و پادشاه انگلستان و همسرش ماتیلدا تقدیس شد. از ساخت این دوره تنها دخمه، برج های انتهای غربی و سطح اول شبستان باقی مانده است. این بخشی از یک مجموعه اسقفی است که به خوبی حفظ شده است.

تورهای راهنما شامل بازدید از خانه فصل و اتاق گنج است که در غیر این صورت برای عموم بسته است.

 رودخانه Aure

رودخانه ای که از بایو می گذرد Aure نامیده می شود و یکی از جاهای دیدنی بایو است . سواحل رودخانه Aure که زمانی محله ای بود که توسط دباغ ها و رنگرزان اشغال می شد، اکنون به زیبایی منظره سازی شده است و مکان های دلپذیری را برای لذت بردن از طبیعت در قلب شهر با چشم اندازهای غیرمنتظره از میراث و جواهرات معماری شهر فراهم می کند. مسیر پیاده‌روی 4 کیلومتری (2 و نیم مایلی) که با نیمکت‌ها و بازی‌های کودکان مشخص شده است، همچنین بازدیدکنندگان را به قلب سایت طبیعی حساس دره Aure هدایت می‌کند.

مجموعه Bayou Bend و باغ ها- یکی از جاهای دیدنی بایو

Bayou Bend خانه موزه MFAH برای هنرهای تزئینی و نقاشی آمریکایی است. این مجموعه که در خانه سابق رهبر مدنی و بشردوست هیوستون، ایما هاگ (1882-1975) به نمایش درآمد و یکی از جاهای دیدنی بایو است ، یکی از بهترین ویترین های مبلمان، نقره، سرامیک و نقاشی های آمریکایی در جهان است. این خانه در 14 هکتار باغ ارگانیک در محله تاریخی ریور اوکس هیوستون واقع شده است.

Bayou Bend در تمام طول سال باز است و سالانه پذیرای هزاران بازدید کننده برای تورها و برنامه های ویژه است. Bayou Bend با داشتن مرکز آموزشی و بازدیدکنندگان Lora Jean Kilroy، که شامل کتابخانه و مرکز مطالعات کیتی کینگ پاول، و همچنین فضاهای آموزشی و اجاره‌ای پیشرفته است، جایگاه خود را در صحنه هنرهای فرهنگی در حال رشد تثبیت کرده است.

 

نرماندی

نرماندی، نرماندی فرانسه، منطقه تاریخی و فرهنگی شمال فرانسه که بخش‌های مانش، کالوادوس، اورن، اوره و سن-دریایی را در بر می‌گیرد و هم‌زمان با استان سابق نرماندی است. به عنوان یک نهاد اداری در سال 2016 با اتحادیه مناطق باس-نرماندی و اوت-نرماندی دوباره ایجاد شد.

تاریخ باستان

دره‌های سن و اور از دوران پارینه سنگی ساکن بوده‌اند. ساکنان سلتیک آنها توسط ژولیوس سزار در سال 56 قبل از میلاد فتح شدند و این منطقه در نهایت به استان رومی Gallia Lugdunensis Secunda تبدیل شد. ساکنان آن در قرون 3 و 4 میلادی مسیحی شدند و در اواخر قرن پنجم تحت فرمانروایی فرانک های مرووینگ قرار گرفتند و بخشی از پادشاهی فرانک نوستریا شدند.

سواحل نرماندی از قرن هشتم به بعد بارها توسط حملات وایکینگ‌ها یا شمالی‌ها ویران شد و با ضعیف‌تر شدن حاکمان کارولینژی آن، وایکینگ‌ها در جریان غارت‌های خود به مناطق دورتر نفوذ کردند. سرانجام پادشاه فرانسه چارلز سوم ساده قلمرو اطراف روئن و دهانه رود سن را به رولو، رئیس بزرگترین گروه وایکینگ ها، در معاهده سنت کلر-سور-اپت (911) واگذار کرد. هموطنان اسکاندیناوی رولو به تعداد زیادی برای سکونت در این کشور مهاجرت کردند و زبان، آداب و رسوم و مذهب فرانسوی را پذیرفتند. این وایکینگ ها به نام نورمان ها شناخته شدند و منطقه ای که ساکن شدند به نرماندی معروف شد.

استان فرانسه

لویی یازدهم فرانسه دوک نشین نرماندی را در سال 1465 به برادرش چارلز داد اما به زودی آن را پس گرفت و سرانجام در سال 1468 ژنرال املاک فرانسوی در تور را متقاعد کرد که نرماندی را غیرقابل انکار از تاج و تخت فرانسه اعلام کند. پس از آن نرماندی به عنوان یک استان اداره شد.

مقاصد لویی چهاردهم برای ادغام نهادهای نرماندی با مؤسسات فرانسه و ترویج تجارت و فعالیت های دریایی آن تلاش کردند. لغو فرمان نانت (1685) منجر به مهاجرت دسته جمعی هوگنوت ها شد که هم به اقتصاد و هم به نیروی دریایی کمک زیادی کرده بودند، اما با این وجود نرماندی به زودی در قرن 18 شکوفایی خود را بازیافت. در سال 1791، دولت انقلابی فرانسه، استان قدیمی نرماندی را به بخش‌های مانش، کالوادوس، اورن، اور و سن اینفریور (سن-دریایی کنونی) تقسیم کرد. نام نرماندی در تاریخ جنگ جهانی دوم به عنوان محل تهاجم متفقین به فرانسه تحت اشغال آلمان در ژوئن 1944 به چشم می خورد. در سال 2016 منطقه باس-نرماندی به منطقه نورماندی ملحق شد تا واحد اداری جدید تشکیل شود.

 

مطالب بیشتر

جاهای دیدنی پاریس

  • ۰۱/۰۶/۱۴
  • یزدان مروج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی