سفر هیجان انگیز به فرانسه

این سایت جهت معرفی تمامی مکان های فرانسه تهیه دیده شده است

سفر هیجان انگیز به فرانسه

این سایت جهت معرفی تمامی مکان های فرانسه تهیه دیده شده است

  • ۰
  • ۰

او در جزیره‌اش ایستاده است، قد بلند روی یک پایه، مشعل بالا گرفته و به بدنه‌ای از آب زیر پایش نگاه می‌کند و در حالی که به جلو می‌رود تاجی بر سر دارد و یکی از جاهای دیدنی پاریس است. نام او رسما روشنگر آزادی جهان است، اما بیشتر ما او را به عنوان مجسمه آزادی می شناسیم. این بدنه آب هم زیر پای او رودخانه سن در پاریس است. مجسمه آزادی بیشتر به دلیل حضور چشمگیرش در بندر نیویورک شناخته شده است. اما آیا می دانستید حداقل پنج مدل بزرگ و معتبر از مجسمه آزادی در پاریس وجود دارد؟ وقتی بدانید که این یک پروژه مشترک فرانسوی-آمریکایی بود که دوستی بین دو ملت را جشن می گرفت، منطقی است.

مجسمه آزادی در فرانسه                                    

وقایع نگاری کوتاهی از مجسمه آزادی

مجسمه آزادی به دلیل علاقه و کار مجسمه ساز فرانسوی فردریک آگوست بارتولدی (Frédéric Auguste Bartholdi) ساخته شد. او از اظهارات گاه به گاه سیاستمدار فرانسوی در سال 1865 (در پی جنگ داخلی ایالات متحده) الهام گرفت که شاید بتواند بنای یادبودی برای استقلال ایالات متحده به عنوان پروژه مشترک دو ملت وجود داشته باشد.

 بارتولدی(سازنده مجسمه آزادی) از این ایده الهام گرفت و در اواسط دهه 1870، قبل از طراحی مجسمه، سر یک مجسمه پیشنهادی را به همراه بازویی که مشعل در دست دارد ایجاد کرد. در طول دهه بعد بارتولدی این پروژه را در هر دو کشور ترویج کرد و در عین حال تلاش برای جمع آوری سرمایه داشت. سر مجسمه یادبود در نمایشگاه جهانی که در پاریس در سال 1878 برگزار شد به نمایش گذاشته شد، در حالی که بازویی که مشعل را در دست داشت در نمایشگاه بین المللی صدمین سالگرد ایالات متحده در سال 1876 در فیلادلفیا به نمایش گذاشته شد.

بارتولدی کل مجسمه را ساخت و سپس آن را برای حمل و نقل و بازسازی در جزیره لیبرتی، جایی که در سال 1886 وقف شد، جدا کرد. خود مجسمه در ریخته‌گری فلزات Gaget، Gauthier & Co، واقع در خیابان 25 Rue de Chazelles در منطقه 17، درست چند قدم دورتر از Metro Courcelles، که به Parc Monceau خدمات می‌دهد، ساخته شده است. ریخته‌گری مدت‌هاست که از بین رفته است و یک ساختمان پنج طبقه مدرن جایگزین آن شده است.

در ادامه نسخه های موجود از مجسمه آزادی در پاریس را مورد بررسی قرار می دهیم:

 Musée des Arts & Metiers

مجسمه آزادی در Musee des Arts & Metiers

موزه هنر و متریرز، واقع در بالای Marais، در جایی قرار دارد که زمانی محله و کلیسای سنت مارتین-د-شانز بود. در بیرون، در کنار صحن نمازخانه، نسخه کوچکی از مجسمه آزادی قرار دارد. این یک کپی برنز است که از مدل گچ اصلی ساخته شده توسط بارتولدی در سال 1878 ساخته شده است. به یک معنا، این اولین نسخه از مجسمه است.

 Allee des Cygnes

مجسمه آزادی در Allee des Cygnes

Allée des Cygnes جزیره ای کوچک، طولانی و باریک در رود سن است که در پایین دست برج ایفل قرار دارد. اینجاست که می‌توانید یک مدل در مقیاس ¼ از لیدی لیبرتی را پیدا کنید که توسط مهاجران آمریکایی در پاریس در سال 1889 برای جشن گرفتن صدمین سالگرد انقلاب فرانسه به فرانسه داده شده است. در پایه مجسمه دو پلاک به 4 جولای 1776 و 14 جولای 1789 اشاره شده است. این جزیره نازک بین دو پل - Pont de Bir-Harkeim و Pont de Grenelle قرار دارد. مجسمه آزادی در انتهای گرنل، انتهای پایین دست قرار دارد

 موزه اورسای

مجسمه آزادی در موزه اورسای

این مجسمه کپی دیگری از مجسمه آزادی است و در مرکز طبقه اصلی، هنگام ورود به این موزه امپرسیونیستی فوق العاده، به شما خوشامد می گوید. این یک نسخه کوچک است که توسط خود بارتولدی برای نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1900 ساخته شده است. جالب اینجاست که مجسمه ساز بعداً زمانی که آن موزه خانه هنر فرانسوی قرن 19 بود، مجسمه را به موزه لوکزامبورگ داد. بعداً در Jardin du Luxembourg قرار گرفت. تنها در سال 2014 بود که به موزه اورسای منتقل شد.

4. Jardin du Luxembourg

جاهای دیدنی پاریس در Jardin du Luxembourg

اما Jardin du Luxembourg برای مدت طولانی بدون مجسمه آزادی نبود. بار دیگر آمریکایی های سابق پاریس یک کپی از مجسمه را به شهر هدیه کردند.

این مجسمه آزادی در مقابل یک درخت بلوط ایستاده است. در زیر پلاکی نوشته شده است: "این بلوط آمریکایی به یاد قربانیان 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده آمریکا تقدیم شده است. هدیه جامعه آمریکایی پاریس به عنوان نماد دوستی فرانسوی-آمریکایی توسط M. Christian. پونسله، رئیس مجلس سنای فرانسه در حضور محترم هاوارد لیچ، سفیر ایالات متحده آمریکا در فرانسه.

 Pont de l Alma

مجسمه آزادی در Pont de l'Alma

این کپی دیگر مجسمه در سال 1986 برای جشن صدمین سالگرد وقف مجسمه در بندر نیویورک به پاریس داده شد. امروزه، بسیاری این را به عنوان یادبودی از پرنسس دایانا می‌دانند که در سال 1997 در تصادفی در تونلی کشته شد که در زیر پل در این نقطه قرار دارد. گل‌ها و یادگارهای دیگری که به او تقدیم شده هنوز در اینجا یافت می‌شوند.

مکان‌های باشکوه زیادی وجود دارد که می‌توان انتظار داشت از بالای برج ایفل ببیند: طاق پیروزی. کلیسای نتردام؛ موزه لوور. چیزی که ممکن است انتظار دیدن آن را نداشته باشیم، کپی مجسمه آزادی است. و با این حال، درست به سمت جنوب، در وسط رودخانه سن، در کنار گلی، آنجا قرار دارد. این ماکت در مقیاس ربع در انتهای جنوبی جزیره مصنوعی Île aux Cygnes قرار دارد که در سال 1827 در رودخانه سن ساخته شد تا ترافیک رودخانه را از بندر شلوغ گرنل جدا کند. با گذشت زمان، مسیری پر درخت ساخته شد که تمام طول 850 متری جزیره را می‌گذراند و سه پل در سراسر جزیره برای اتصال منطقه 15 و 16 ساخته شد. Île aux Cygnes سومین جزیره بزرگ پاریس است.

مجسمه آزادی در پاریس

این مجسمه آزادی Pont de Grenelle حدود سه سال پس از مجسمه آزادی پاریس نصب شد و در واقع در اصل یکی از مدل‌های کاری بود. از طریق Pont de Grenelle یا Pont de Bir-Hakeim که هر دو از Île aux Cygnes عبور می کنند، می توان به مجسمه دسترسی داشت. در حالی که این تنها ماکت مجسمه آزادی در پاریس نیست، این تنها مجسمه آزادی در پاریس است که در گنجینه ملی: کتاب اسرار به نمایش درآمده است.

 

مطالب بیشتر

بوکوینیست در پاریس

خانه نیکلاس فلامل در پاریس

 

  • ۰۱/۰۶/۰۸
  • یزدان مروج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی