سفر هیجان انگیز به فرانسه

این سایت جهت معرفی تمامی مکان های فرانسه تهیه دیده شده است

سفر هیجان انگیز به فرانسه

این سایت جهت معرفی تمامی مکان های فرانسه تهیه دیده شده است

  • ۰
  • ۰

گرونوبل که در میان قله‌های کوه‌ باشکوه آلپ فرانسه محصور شده است، یکی از زیباترین پس‌زمینه‌های دیگر شهرهای فرانسه را دارد و یکی از جاهای دیدنی فرانسه است. مناظر با هوای تازه ای که به شما می دهند می توانید بسیار از آن استفاده کنید.

باغ‌های زیبا در سرتاسر گرونوبل پراکنده شده‌اند و محیط طبیعی شهر، بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا در چمن‌زارهای پر از گل و جنگل‌های کاج انبوه گم شوند یا از پیست‌های اسکی با وزش باد زیاد لذت ببرند. گرونوبل علیرغم اینکه یک کلان شهری مدرن است، یک شهر قدیمی (Old Town) عجیب دارد. این شهر همچنین دارای بسیاری از موزه‌های فوق‌العاده است که گواهی بر میراث غنی به عنوان پایتخت منطقه تاریخی دوفین است.

سرگردان در Vieille Ville (شهر قدیمی)

Vieille Ville در گرنوبل

یکی دیگر از جاهای دیدنی گرونوبل مرکز شهر تاریخی، Vieille Ville، پیچ و خم لذت‌بخشی از خیابان‌های مخصوص عابران پیاده است که ردیفی از خانه‌های قدیمی دوست‌داشتنی و خطوط باریک سنگ‌فرش‌شده منتهی به میدان‌های زیبا دارد.

در قلب شهر قدیمی، Musee de l'Ancien Eveche یک کاخ اسقفی قرن سیزدهمی را اشغال می کند که به عنوان یک بنای تاریخی طبقه بندی می شود. این موزه تاریخ گرونوبل را از دوران باستان تا قرون وسطی تا قرن بیستم به تصویر می کشد.

در چند قدمی کلیسای جامع، Place aux Herbes قرار دارد، جایی که بازار سنتی کشاورزان در فضای باز هر روز (صبح ها) به جز دوشنبه ها برگزار می شود. این میدان علاوه بر فضای بیرونی جذاب و یک کافه زیبا در پیاده رو، دارای یک بازار سرپوشیده است که مربوط به قرن نوزدهم است.

برای کسانی که به ادبیات فرانسه علاقه مند هستند، موزه استاندال در یک آپارتمان معمولی بورژوایی که زادگاه و خانه کودکی نویسنده فرانسوی استاندال بود، نقطه عطفی است که باید ببینند. این موزه کوچک یادگاری هایی را به نمایش می گذارد و بینشی از سال های اولیه استاندال ارائه می دهد که یکی از برترین جاهای دیدنی گرونوبل می باشد.

در نزدیکی میدان گوردز، گردشگران می‌توانند از فضای زیبای قرن هجدهمی لذت ببرند و در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های با صندلی در فضای باز غذا می‌خورند. با فاصله کوتاهی از میدان گوردز، Jardin de Ville الهام‌بخش استراحت یا پیک‌نیک در زیر درختان چنار سایه‌دار است.

همچنین در نزدیکی Jardin de Ville، کاخ باستانی عدالت (Palais du Parlement du Dauphiné) برای بیش از 500 سال مجلس پارلمانی املاک دوفین بود. استاندال در رمان Le Rouge et le Noir (قرمز و سیاه) شخصیتی به نام جولین سورل را بر اساس شخصیتی تاریخی که در کاخ عدالت به محاکمه رفت، اقتباس کرد.

این ساختمان با نمای بسیار دقیق خود که دارای سبک های تزئینی گوتیک پر زرق و برق تا رنسانس اولیه است، خیره می شود. گردشگران ممکن است برای دیدن فضای داخلی مجلل، از جمله سالن های دادگاه، یک تور با راهنما داشته باشند.

Palais du Parlement در میدان Saint-André در کنار دومین کافه قدیمی فرانسه، کافه د لا تیبل روند (Café de la Table Ronde) قرار دارد که تاریخ آن به سال 1739 می رسد.

موزه گرونوبل

موزه گرنوبل

موزه گرونوبل شاهکارهای هنری را در مکانی روشن و بزرگ به نمایش می گذارد. بنای براق معاصر، بنای تاریخی شگفت‌انگیزی در Vieille Ville، 18000 متر مربع فضای نمایشگاهی را ارائه می‌کند که توسط پارکی پر از مجسمه‌ها احاطه شده است.

این موزه وسیع دارای یکی از معتبرترین مجموعه های هنری در فرانسه است. این مجموعه شامل هنرهای زیبا و آثار باستانی مصر است. مجموعه هنرهای زیبا از قرن سیزدهم تا قرن بیست و یکم را در بر می گیرد. آثار رنسانس ایتالیا، اکول فرانسه قرن هفدهم و هنر مدرن به‌ویژه به خوبی نمایش داده شده‌اند.

برجسته‌ترین نقاشی‌های اروپایی موزه عبارتند از: نقاشی متمایز سنت گرگوار روبنس، نقاشی اثیری L'Assomption de la Vierge اثر فیلیپ دو شامپین، واقع‌گرایانه L'Entrée du Grand Canal اثر Canaletto، تت د لا گراند اودالیسک از Jean-Augeust. انگرس و پرتره جذاب مادلین برنارد اثر پل گوگن.

از شاهکارهای امپرسیونیستی می توان به Vue de Montmartre depuis la Cité des Batignolles اثر آلفرد سیسلی و تابلوی باشکوه L'Etang de Giverny اثر کلود مونه اشاره کرد.

آثار هنری مدرن استثنایی عبارتند از Intérieur aux Aubergines اثر هنری ماتیس و Le Songe d'Une Nuit d'Eté اثر مارک شاگال یکی دیگر از جاهای دیدنی گرونوبل در این موزه باشکوه هستند. این موزه دارای یک بوتیک و یک رستوران معمولی است که غذاهای سنتی فرانسوی و همچنین غذاهای بین‌المللی سرو می‌کند. این رستوران دارای پنجره هایی از کف تا سقف است که مشرف به میدان لاوالت و مجسمه ای به یاد ماندنی از الکساندر کالدر است.

منظره فورت د لا باستیل را ببینید

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گرونوبل فورت د لا باستیل می باشد که به همراه نماهایی از مون بلان و قله‌های Massif du Vercors در دوردست ارائه می‌دهد. این قلعه در بالای تپه، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از مناظر کوهستانی را ارائه می‌کند.

برای رسیدن به اینجا، می‌توانید تا بالای قله پیاده‌روی کنید، یا برای مسیری آسان‌تر، سوار یکی از ماشین‌های حباب‌شکل تله‌راه Téléphérique de Grenoble Bastille شوید. سواری هیجان‌انگیز Téléphérique در Quai Stéphane-Jay در لبه Jardin de Ville آغاز می‌شود و از مناظر دیدنی در مسیر صعود به قلعه باستیل می‌گذرد.

قلعه باستیل قبلا یک زندان بود. اکنون یک مرکز هنر معاصر (مرکز هنر باستیل) و یک موزه نظامی (Musée des Troupes de Montagne) در آن قرار دارد.

برای انواع پرماجرا، آکروباستیل فرصتی برای شرکت در ورزش های کوهنوردی و آکروباتیک مانند زیپلینینگ، راپلینگ و دوره های لابیرنت را ارائه می دهد. برای کسانی که از پیاده روی در طبیعت لذت می برند، مسیرهای دیدنی زیادی در اطراف قلعه وجود دارد.

رستوران لذیذ فورت د لا باستیل، Chez le Pèr' Gras، غذاهای سنتی دوفینو و مناظر خیره کننده را ارائه می دهد. پاسیو بیرونی فضایی رمانتیک در زیر درختان نمدار دارد که می تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی گرونوبل برای عاشقان باشد. یکی دیگر از گزینه های لذیذ رستوران O2 Téléphérique است که در آشپزی فرانسوی به سبک معاصر تخصص دارد. این رستوران معمولی تر است و دارای یک تراس در فضای باز است که مهمانان می توانند مناظر شهر و کوهستان را تحسین کنند.

موزه باستان شناسی سن لوران

این موزه باستان‌شناسی عالی در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های گرونوبل در کلیسایی قابل توجه که به‌عنوان بنای تاریخی فهرست شده است، یافت می‌شود. Eglise Saint-Laurent یک کلیسای رومی قرن دوازدهمی باشکوه با سرستون‌های پرآذین به‌سبک بندیکتین، عناصر نادر کارولینژی قرن هشتم، و یک سرداب مرووینگی مروجان قرن ششمی است که دارای مقبره‌های باستانی است.

این دخمه جذاب نگاهی اجمالی به هنر و معماری از اولین دوره قرون وسطی را ارائه می دهد. این موزه مجموعه‌ای از اشیاء باستان‌شناسی را به همراه نمایش‌های بصری به نمایش می‌گذارد که تصویری واضح از تاریخ مذهبی که قدمت آن به 1500 سال پیش می‌رسد را ایجاد می‌کند.

قدم زدن در اطراف Jardin des Dauphins

Jardin des Dauphins دلپذیرترین فضای سبز که جزوی از جاهای دیدنی گرونوبل برای علاقه مندان به طبیعت طراحی شده است. 30 هکتار زمین مجلل در شش تراس محوطه سازی شده با انواع درختان برگدار و درختچه های وحشی پر شده است. قرار گرفتن در معرض جنوبی باغ باعث می شود تا گیاهان عجیب و غریب و مدیترانه ای از جمله موز، لوکوت و انار در اینجا رشد کنند. Jardin des Dauphins با مسیرهای عابر پیاده سایه دار، راه پله های زیبا و گذرگاه، مکان مناسبی برای گردش در یک روز آفتابی است.

از باغ، بازدیدکنندگان می توانند فورت رابات را روی یک صخره سنگی در دوردست ببینند. یک مسیر پیاده روی از باغ به قلعه باستیل تله‌فریک منتهی می‌شود.

Magasin des Horizons (مرکز ملی هنر و فرهنگ)

در بخش صنعتی سنگ‌آلود گرونوبل، این مرکز ملی هنر و فرهنگ هیجان‌انگیز، یک سالن بازار سرپوشیده را اشغال می‌کند که توسط گوستاو ایفل در سال 1900 طراحی شد. Magasin des Horizons که در سال 1986 افتتاح شد، برخی از بهترین نمایشگاه‌های هنر معاصر فرانسه را ارائه می‌دهد.

این مرکز در طول سال در فضای 3000 متر مربعی خود میزبان نمایشگاه های موقتی از آثار اصلی است. این مرکز همچنین از استعدادهای جدید حمایت می کند و با هنرمندانی که هنر خود را در اینجا به نمایش می گذارند از نزدیک همکاری می کند.

از پیک نیک در Jardin de Ville لذت ببرید

در Vieille Ville گرونوبل، این باغ تاریخی زمانی ملک خصوصی دوک‌های لزیگویر بود و در سال 1719 به یک پارک عمومی تبدیل شد. با ورودی دروازه‌دار، منطقه جنگلی با طراوت، باغ گل رز پر جنب و جوش، و تخت‌های گل‌های زیبا، Jardin de Ville دارای ویژگی خاصی است.

در داخل باغ، هتل دوست‌داشتنی قرن هفدهمی لزدیگویر وجود دارد که قبلاً خانه دوک بوده و اکنون به Maison de l'International تبدیل شده است، که از خارجی‌ها استقبال می‌کند، مبادلات فرهنگی را ترویج می‌کند و منابعی را برای جوانانی که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند، فراهم می‌کند.

در طول تابستان، Jardin de Ville همچنین میزبان بسیاری از رویدادهای پر جنب و جوش، مانند جشنواره ها و کنسرت ها است.

از طریق Place Grenette قدم بزنید

چند قدم دورتر از Jardin de Ville، میدان اصلی شهر گرونوبل قرار دارد. Place Grenette با ردیفی از خانه‌های تاریخی جذاب، کافه‌ها و رستوران‌های شلوغ زیادی دارد که دارای صندلی‌های فضای باز در میدان هستند.

تا قرن هفدهم، Place Grenette برای بازار غلات و حیوانات استفاده می شد. در مرکز میدان، فواره‌ای زیبا با کروبی‌های بالدار و دلفین‌ها قرار دارد که توسط مجسمه‌ساز ویکتور ساپی ساخته شده است.

موزه مقاومت و تبعید د l'Isère

گرونوبل که به "پایتخت مبارزان مقاومت" شهرت دارد، یکی از بزرگترین جنبش های مقاومت در فرانسه را در طول جنگ جهانی دوم (از سال 1941 تا زمان آزادی) داشت و تاریخچه آن در این موزه به تصویر کشیده شده است.

نمایشگاه های روشنایی به مبارزان شجاع مقاومت گرونوبل ادای احترام می کنند و رفتار خشونت آمیز و تبعید جمعیت یهودی محلی توسط نازی ها را نشان می دهد. مجموعه ای از عکس ها، طراحی های اصلی، روزنامه ها و اسناد دیگر به زنده شدن داستان کمک می کند.

موزه با حساسیت به موضوع می پردازد و در عین حال قهرمانی رزمندگان مقاومت را روشن می کند. این موزه به صورت رایگان برای عموم باز است و همچنین به عنوان یک مکان یادبود نیز شناخته می شود.

موزه دوفینو

این موزه منحصر به فرد بر فرهنگ و میراث منطقه دوفین تمرکز دارد. این موزه که در یک ساختمان شگفت‌انگیز قرن هفدهمی (که قبلا صومعه بود) قرار دارد، تمام جنبه‌های زندگی در منطقه را از طریق نمایشگاه‌های باستان‌شناسی، تاریخ و قوم‌شناسی به تصویر می‌کشد.

نمایشگاه های دائمی بر زندگی روستایی منطقه، مردم کوه های آلپ فرانسه و تاریخچه اسکی تمرکز دارند. این موزه همچنین نمایشگاه های موقتی در مورد فرهنگ های خارجی ارائه می دهد.

 

مطالب بیشتر

جاهای دیدنی پاریس

جاهای دیدنی بایو

 

  • ۰۱/۰۶/۲۰
  • یزدان مروج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی